159240834786271

Coraz więcej osób narzeka na bóle kręgosłupa, szczególnie Ci, którzy mają nieszczęście pracować  w pozycji siedzącej. Często te bóle to ostrzeżenie, że zaczyna się dziać coś niedobrego- zaczyna się od problemów z mięśniami, jedne się przykurczają, inne nadmierne rozluźniają, przez co zmienia się nasza postawa i w konsekwencji w końcu dochodzi często do wad postawy, zwyrodnień, czy dyskopatii. Co zatem robić, żeby temu zapobiec? Przede wszystkim aktywnie spędzaj wolny czas. Znajdź dyscyplinę sportu, która sprawia Ci przyjemność i uprawiaj ją regularnie. Jeśli lubisz ćwiczyć w grupie, zapisz się na zajęcia fitness. Dobrze by było przy siedzącym trybie życia, żeby przynajmniej raz w tygodniu były to: pilates, zdrowy kręgosłup lub stretching.

Co jednak zrobić gdy wracamy z pracy, bolą plecy i nie mamy ochoty na żadną aktywność. Oto pozycje, które mogą Ci pomóc:

Usiądź na piętach, najpierw wyciągnij ręce przed siebie i spróbuj zbliżyć pośladki jak najbliżej pięt- jak na zdjęciu. Wytrzymaj minimum pół minuty. Następnie ułóż ręce wzdłuż ciała, połóż głowę na podłodze (jeśli masz nadciśnienie uważaj z ćwiczeniami, gdzie głowa znajduje się poniżej serca), zaokrąglij jak najmocniej plecy, zostawiając pośladki jak najbliżej pięt. Wytrzymaj około minuty.

Połóż się na plecach na twardym podłożu (najlepiej na podłodze), włóż pod pośladki małą piłeczkę (20-25cm średnicy) lub zwinięty koc, przyciągnij kolana do klatki piersiowej. Kręgosłup lędźwiowy powinien zwisać nad podłogą. Wytrzymaj minimum minutę. To ćwiczenie wspaniale rozluźnia mięśnie wzdłuż kręgosłupa lędźwiowego.

Połóż się na plecach na podłodze, zegnij nogi kładąc stopy na podłodze. Zroluj kręgosłup od miednicy. Powoli z wydechem unoś kręgosłup kręg po kręgu, rozpoczynając od pośladków. Unieś pośladki tyle, żeby pozycja była komfortowa. Następnie zrób wdech. I z wydechem roluj kręgosłup z powrotem na podłogę, dociskając kręg po kręgu do podłogi, pośladki kładą się na końcu. Na dole zrób wdech. Powtórz 10 razy. Po czym przyciągnij kolana do klatki piersiowej i zrób nimi kilka kółeczek w jedną i w drugą stronę.

Połóż się na boku, zaokrąglij plecy, ułóż się wygodnie. Wykonuj głębokie wdechy nosem, wydechy ustami. Wyobraź sobie, że powietrze przy wdechu płynie wzdłuż kręgosłupa, aż do miednicy, przy wydechu wraca tą samą drogą. Powietrze płynąc wzdłuż kręgosłupa masuje go i rozluźnia. Do tej relaksacji potrzebna jest cisza, ewentualnie puść muzykę relaksującą. W te sposób możesz nie tylko rozluźnić plecy, ale również się odprężyć.

Dodaj komentarz