Wartościowa i zdrowa!

Nie wyobrażam sobie mojego jadłospisu bez kaszy jaglanej, jednak długo się do niej przekonywałam- wiedziałam, że jest zdrowa i chciałam ją włączyć do moich posiłków, ale jakoś opornie mi szło… Nie mogłam odkryć co w niej jest takiego super, że tyle osób ją zachwala, że taka dobra. Dla mnie była po prostu bez smaku… do czasu. Trafiłam na parę blogów, gdzie zamieszczone były, dla mnie wówczas wprost niewiarygodne przepisy, opierające się właśnie o kaszę jaglaną. Okazało się, że można z niej zrobić wszystko- naleśniki, racuchy, szarlotkę, a nawet mus czekoladowy 😉 . Zrozumiałam, że ugotowana kasza jaglana, to dopiero wstęp do przepysznych potraw na słodko, słono czy kwaśno…

Na początku gotowałam według znalezionych przepisów, następnie zaczęłam wymyślać własne, miksując kaszę z tym co akurat znalazłam w lodówce, czy szafce 😉 . Pomimo, że jestem na paleo, bardzo często w mojej lodówce można znaleźć kaszę jaglaną (gotuję ją w większej ilości i wstawiam do lodówki- można tak ją przechowywać trzy dni, dzięki temu mogę bardzo szybko przyrządzić smaczną przekąskę). Moim numerem jeden jest przepis wymyślony przypadkiem, podczas przygotowywania tzw. posiłku na winie- czyli zmiksuj kaszę ze wszystkim co Ci się pod rękę nawinie.

Skład:

  • Ugotowana kasza jaglana
  • Wrzątek
  • Olej kokosowy
  • Karob
  • Cynamon
  • Mąka orzechowa (zmielone orzechy włoskie)

Wszystko zmiksowane razem daje nie za ciekawą w wyglądzie, ale przepyszną, brązową papkę, którą robię gdy mam ochotę na coś dobrego… (pisząc ten wpis oczywiście się nią zajadam 😉 )

Jeśli chciałbyś więcej inspiracji do potraw na bazie kaszy jaglanej, zapraszam na mój fan page na facebook’u, gdzie zamieszczam wypróbowane przeze mnie przepisy.

Dochodzimy zatem do meritum wpisu:

Co to jest kasza jaglana i dlaczego warto ją jeść:

  • powstaje z łuskanego ziarna prosa,
  • jest jedyną kaszą posiadającą właściwości zasadotwórcze, czyli odkwasza organizm (napiszę niebawem wpis o zakwaszeniu organizmu, które w dzisiejszych czasach jest sporym problemem),
  • nie każdy wie, że kasza jaglana jest również dobrym źródłem białka (zawiera duże ilości lizyny),
  • znajdziesz w niej duże ilości witamin: B1, B2, B6, niacyny, żelaza, magnezu, cynku oraz krzemu (mającego korzystny wpływ na stawy oraz wygląd skóry, włosów i paznokci),
    dostarcza też witaminy E oraz lecytyny, która poprawia pamięć i koncentrację oraz korzystnie wpływa na stężenie cholesterolu we krwi,
  • jest bogata w antyoksydanty, czyli substancje wychwytujące i neutralizujące wolne rodniki,
  • polecana jest również przy kuracji antybiotykowej ze względu na korzystny wpływ na florę bakteryjną układu pokarmowego.

No to teraz do sklepu po kaszę jaglaną (a najlepiej do mojej ulubionej Pani na Starym Kleparzu (nr budki 56), gdzie można kupić najlepsza kaszę i to na wagę) i przygotowujemy pyszny, zdrowy posiłek. Smacznego 😉

Dodaj komentarz